Помощь по созданию Online серверов

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Помощь по созданию Online серверов » Lineage 2 » перевод файлов в папке конфиг


перевод файлов в папке конфиг

Сообщений 1 страница 16 из 16

1

перевод файлов в папке конфиг

# Bind ip of the gameserver, use * to bind on all available IPs
GameserverHostname=* (Не тройгайте)GameserverPort=7777 (Не тройгайте)

# This is transmitted to the clients connecting from an external network, so it has to be a public IP or resolvable hostname
ExternalHostname= (Если вы хотите играть по нету, то сюда вставьте свой Ван ип, узнать его можно тут http://www.ipchicken.com/ )

# This is transmitted to the client from the same network, so it has to be a local IP or resolvable hostname
InternalHostname= (Здесь надо вставить свой локальный ип, или если вы будите играть одни, то напимать 127.0.0.1)

# Bind ip of the loginserver, use * to bind on all available IPs
LoginserverHostname=* (Не тройгайте)
LoginserverPort=2106 (Не тройгайте)
LoginTryBeforeBan=20 (Не тройгайте)

# Database info
Driver=com.mysql.jdbc.Driver (Не тройгайте)
#Driver=org.hsqldb.jdbcDriver
URL=jdbc:mysql://localhost/l2jdb2 (Адресс вашей базы данных)
#URL=jdbc:hsqldb:hsql://localhost/l2jdb2
Login=root (Логин для базы данных)
Password=root (Пароль для базы данных)MaximumDbConnections=5 (По моему скоко может одновремменно законнектится к базе... У меня чтоит 5  )

# Datapack root directory, defaults to current directory from which the server is started
#DatapackRoot = C:/Work/tmp/DataPackC3

# Useable values: "true" - "false", use this option to choose whether accounts will be created
# automatically or not. If not, you have to put it in the logins.txt in the data folder
AutoCreateAccounts=true (Автоматом создавать аккаунты, false - если нет)

# Define character name template
# Example to use only : CnameTemplate=[A-Z][a-z]{3,3}[A-Za-z0-9]*
# will allow names with first capital letter, next three small letters,
# and any (capital or not) letter or number, like ZbigN1eW
# Most rational to have CnameTemplate=[A-Z][a-z]*
# meaning names only of letters with first one capital, like Zbigniew
# Default .* - any namy of any symbols
CnameTemplate=.* (Не тройгайте)

# Define how many players are allowed to play simultaneously on your server.
MaximumOnlineUsers=1000 (Скоко может одовременно играть человек...)

# ================================================== ============
# Test server setting, shoudnt be touched in online game server
# ================================================== ============

Debug = False (Не тройгайте)
Assert = False (Не тройгайте)
Developer = False (Не тройгайте)

# ================================================== ===============
# Additional server setting, not required, can be left at defaults
# ================================================== ===============

# Minimum and maximum protocol revision that server allow to connect.
# You must keep MinProtocolRevision <= MaxProtocolRevision.
MinProtocolRevision = 557 (Не тройгайте)
MaxProtocolRevision = 660 (Не тройгайте)

# Rate control, float values (рейти всем понятно  :P )RateXp = 5.
RateSp = 5.
RateDropAdena = 7.
RateDropItems = 6.
RateDropSpoil = 7.
RateQuestsReward = 1.
RateDropEquipment = 1

# If you are experiencing problems with Warehouse or Freight transactions,
# feel free to disable em here. (They are both enabled by default).
AllowWarehouse = True (Это есть или нет Банков)AllowFreight = True (А это хз  )

# If next switch set to true every created character will have access level 200.
EverybodyHasAdminRights = False (У всех пользователей есть админ права, если нет то False, иначе True)

# Allow L2Walker client (Deafult False)
# Can be True, False, GM
# Note: L2Walker
AllowL2Walker = GM (Не тройгайте)
L2WalkerRevision = 552 (Не тройгайте)
# Ban account if account using l2walker and is not GM, AllowL2Walker = False
AutobanL2WalkerAcc = False (Не тройгайте)

# Activate the position recorder
# valid 3D points will be recorded and written to data/universe.txt on shutdown
ActivatePositionRecorder = False (Не тройгайте)

#Global/Trade Chat usablitly - ON, OFF, GM
GlobalChat=GM (Ну это всем понятно  )

# Logging ChatWindow
LogChat = True (Не тройгайте)

# show level of character to others in Community Board
ShowLevelOnCommunityBoard = False (Показывать лвл игроков при нажатие alt+B)
ShowStatusOnCommunityBoard = True (Показывать игроков при нажатие alt+B)

# Maximum range mobs can randomly go from spawn point
MaxDriftRange = 300 (Не тройгайте)

# Minimum and maximum variable in seconds for npc animation delay.
# You must keep MinNPCAnimation <= MaxNPCAnimation.
# "0" is default value.
MinNPCAnimation = 0 (Не тройгайте)
MaxNPCAnimation = 0 (Не тройгайте)

# You can choose NPC name either of client side one or server side one.
# Client side NPC name is useful for non english client.
# You can overwrite client side NPC name if you choose server side NPC name.
# Client side name is default value.
ServerSideNpcName = True (Показывать имена NPC)
# Show L2Monster level and aggro, ServerSideNpcName must be enabled
ServerSideNpcNameWithLvl = True (Показывать лвл и имена NPC)
AutoDeleteInvalidQuestData = False (Не тройгайте)

Отредактировано toxaemia (2006-06-27 20:05:09)

0

2

Файл other.property

#Amount of adena that a new character is given
StartingAdena = 5000 (Стартовые деньги)

# movement speed for strider and wyvern
WyvernSpeed = 220 (Скорость летающего дракона)StriderSpeed = 120 (Скорость бегающего дракона)

# If True, when effects of the same stack group are used, lesser
# effects will be canceled if stronger effects are used. New effects
# that are added will be canceled if they are of lesser priority to the old one.
# If False, they will not be canceled, and it will switch to them after the
# stronger one runs out, if the lesser one is still in effect.
CancelLesserEffect = True (Прекращать бафф\зелье если на него накладывается более сильное)

# If you wish to disable the use of guards agains agressive monsters.
# Default is False.
AllowGuards = False (Ну если ты ведещ паровоз... аггр мобов... то гварды будут этих мобов убивать) хорошия вещь :P
# If True, the following deep blue mobs' drop penalties will be applied:
# - When player's level is 9 times greater than mob's level, drops got divided by 3
# - After 9 lvl's of difference between player and deep blue mobs, drop chance is
# lowered by 9% each lvl that difference increases. (9lvls diff = -9%; 10lvls diff = -18%; ...)
# NOTE1: These rules are applied to both normal and sweep drops
# NOTE2: These rules ignores the server's rate when drop is of adena type (Complies with retail server)
UseDeepBlueDropRules = True (Тут что то про дроп, что мол если разница в лвлах то дроп меньше и т.д.)

# Inventory space limits (note that client will still show only a maximum of 80 slots regardless)
MaximumSlotsForNormalPlayer = 80 (Максимальное кол-во вещей в инвентаре... у игрока)
MaximumSlotsForGMPlayer = 800 (Максимальное кол-во вещей в инвентаре... у админа)

# % Chance of succeding to enchant an item when it has a chance of breaking
EnchantChance = 85 (Шанс удачной заточки)
# Enchant limit (unlimited on default)
EnchantMax = 25 (Максимальная заточка)

#% regeneration of normal regeneration speed
HpRegenMultiplier=100 (Как быстро регенятся жизни)MpRegenMultiplier=100 (Как быстро регенятся мана)
CpRegenMultiplier=100 (Как быстро регенятся доп жизни)

# Unstuck interval, seconds, default is 300 sec.
UnstuckInterval = 300 (Време стана)

AltLanguage=False (Не трогайте)

CharacterSaveInterval=15 (Как часто чар сохраняется)

0

3

Файл allsitting.property

#AutoLoot enable... True to enable, False to disable
AutoLoot = False (Попадает вещь сразу в инветарь или ее надо поднять)

# If XP loss (and deleveling) is enabled, default is 'true'
Delevel = True (Можно ли делать делвл)

# Spell Book needed to learn skills
SpBookNeeded = True (Нужны книги для изучения скиллов)

#Crafting enabled/disabled. On by default
CraftingEnabled = True (Можно крафтить)

# Allow use Event Managers for change occupation
# If you need change occupation only use quest then set this to False
# Default = False
AllowClassMasters = False (Event Managers дают проффесию)

# Alternative crafting rules:
# - crafting takes time
# - players get EXP/SP for crafting
AltGameCreation = False (За крафт дается опыт)

# Alternative skill learn rules:
# - all classes can learn all skills
# - skills of another class costs x2 SP
# - skills of another race costs x2 SP
# - skills of fighters/mages costs x3 SP
AltGameSkillLearn = False (Можно учить скиллы других классов)

# Alternative cancel of attack (bow, cast, all)
AltGameCancelByHit = cast (сбиваются выстрел из лука, каст)

# Alternative rules for shields - if they block, the damage is powerAtk-shieldDef,
# otherwice it's powerAttak / (shieldDef + powerDef)
AltShieldBlocks = False (При блокировке щитом врагу наносится урон)

# Alternative AltGameMobAttackAI, like C1
AltGameMobAttackAI = False (Разум мобов  ) :blink:

# Alternative success rate formulas for skills such Sleep/Root/Stun/Dagger ones,
# 'none' or 'false' for standart, 'alt' - for alternative and
# 'forth' - for JBF calculate (can change values without server restart)

AltGameSkillFormulas = alt (Не трогайте)

# Alternative Freight mode. If true, freights can be withdrawed from any place.
# Also, possibility to change Freight price (in adena) for each item slot in freight.
# NOTE: AltGameFreightPrice WILL NOT change the value shown to the player, but the
# player will actually get charged for the value set in here.
AltGameFreights = False (Не трогайте)
AltGameFreightPrice = 1000 (Не трогайте)

# Alternative Xp/Sp rewards, if not 0, then calculated as 2^((mob.level-player.level) / coef),
# A few examples for "AltGameExponentXp = 5." and "AltGameExponentSp = 3."
# diff = 0 (player and mob has the same level), XP bonus rate = 1, SP bonus rate = 1
# diff = 3 (mob is 3 levels above), XP bonus rate = 1.52, SP bonus rate = 2
# diff = 5 (mob is 5 levels above), XP bonus rate = 2, SP bonus rate = 3.17
# diff = -8 (mob is 8 levels below), XP bonus rate = 0.4, SP bonus rate = 0.16
#AltGameExponentXp = 0
#AltGameExponentSp = 0
AltGameExponentXp = 0 (Если моб больше игрока по лвл, игроку дают больше опыта)
AltGameExponentSp = 0 (Если моб больше игрока по лвл, игроку дают больше очков умения)

# Use tiredness (instead of combat points)
AltGameTiredness = False (Использовать усталость)

# Its big security hole.
WearTestEnabled = False (Не трогайте)

# Skill Hit Time multiplier
AltGameSkillHitRate = 1. (Не трогайте)

# EnableMuliplierHp of mobs HP by skills (sql db already with multiplier)
EnableRateHp = False (Не трогайте)

0

4

Файл pvp.property

# ================================================== ================
# -- KARMA VARS --
# ================================================== ================

# Karma gain/loss
MinKarma = 960 (Минимальная карма)
MaxKarma = 10000 (Максимальная карма)
# the number to divide the xp recieved by, to calculate karma lost on xp gain
XPDivider = 1000 (Не трогайте)
# Used as a base in calculation of karma lost on death
BaseKarmaLost = 240 (Скоко кармы теряется за смерть)

# Equipment loss
DroppableEquipment = True (Дропаются вещи)
DroppableWeapon = True (Дропается оружие)
DroppablePets = True (Дропаются животные)
CanGMDropEquipment = False (Дропаются вещи у админа)

# NOTE: Make sure the lists do NOT CONTAIN trailing spaces or spaces between the numbers!
# List of pet items we cannot drop, if DroppablePets set to false
ListOfPetItems = 3500,3501,3502,4422,4423,4424,2375
# Lists of items which should NEVER be dropped (note, adena will never be dropped) whether on this list or not
ListOfNonDroppableItems = 57,1147,425,1146,461,10,2368,7,6,2370,2369 (Вещи которые не дропаются)

# all chances of drops are in percent
ChanceOfDropMinimum = 1 (Шанс дропа минимальный)ChanceOfDropInitial = 40 (Шанс максимальный)
# after initial check, equipped items have ChanceOfDropEquipped% chance to drop
ChanceOfDropEquipped = 10 (Шанс дропа вещей)
# after ChanceOfDropEquipped check, equipped weapons/items have
# ChanceOfDropEquippedWeapon% and ChanceOfDropEquippedItem% chance to drop
ChanceOfDropEquippedWeapon = 10 (Шанс дропа орудия)
ChanceOfDropEquippedItem = 80 (Шанс дропа вещей)
# after initial check, unequipped items have ChanceOfDropUnequipped% chance to drop
ChanceOfDropUnequipped = 70 (Шанс дропа чего-то  )

# item drop related min/max
MaxItemsDroppable = 10 (Максимальное число вещей в дропе)
MinimumPKRequiredToDrop = 5 (Что-то минимальное  )
MaxDropThrowDistance = 70 (Максимальная дистанция дропа)

# a constant used in calculating the percent chance of gear dropping
# dropMultiplier = (playerKarma / DropConstant) * RateDropEquipment;
# dropMultiplier is then multiplied with ChanceOfDropInitial
DropConstant = 10000 (Не трогайте)

# Should we award a pvp point for killing a player with karma?
AwardPKKillPVPPoint = True (Дается за убийство ПК +1 пвп)

# Length one stays in PvP mode after hitting an inocent (in ms)
PvPTime = 45000 (Време нахождения игрока в пвп состоянии)

0

5

Файл spoil.property

# SPOIL RATES
CanSpoilLowerLevelMobs = True (Можно споилить мобов, чьи лвл ниже)
MaximumPlayerAndMobLevelDifference = 15 (Максимальная разница между игроком и мобом в лвл)BasePercentChanceOfSpoilSuccess = 78 (Базовый процент удачи спойла)
MinimumPercentChanceOfSpoilSuccess = 87 (Минимальный процент удачи спойла)
CanDelevelToSpoil = True (Можно делать делвл для спойла)# ----
# SpoilLevelDifferenceLimit = this is the maximum level difference between player and spoil level to allow before decreasing spoil chance.
SpoilLevelDifferenceLimit = 10 (Не трогайте)
# ----
# LastLevelSpoilIsLearned = This means that if the player level is above LastLevelSpoilIsLearned, it will be assumed that the player level is LastLevelSpoilIsLearned for calculations on success rate
# 72 = spoil lvl 11 (c3)
LastLevelSpoilIsLearned = 72 (Какой максимальный лвл спойла)
# ----

Отредактировано toxaemia (2006-06-27 20:26:49)

0

6

а как на сервере сложность X1 поставить?

0

7

\gameserver\config\rates

0

8

\gameserver\config\rates

Слушай а как включить чтоб можно было мочить не только мобов а и игроков?

0

9

зажимать Ctrl кнопку и валить

0

10

зажимать Ctrl кнопку и валить

НЕРАБОТАЕТ!! ВОТ В ЧЕМ ПРОБЛЕМА!!! МОЖЕТ ДЕ В НАСТРОКАХ ВКЛЮЧАЕТСЯ!! ТОДЫ ПОДСКАЖИ ПЛИЗ!!!

0

11

так ты поищи сам в настройках ..попробуй в поиске внутри фалйла введи Pk , Pvp , kill .всякое такое

0

12

ну попробуй ещё есть вот
# Zone Setting
#   0 = Peace All the Time
#   1 = PVP During Siege
#   2 = PVP All the Time
ZoneTown = 0
# ==========================================================================================================================
# Опции Зон
#   0 = Мир во всем мире
#   1 = PVP во время осад
#   2 = PVP везде
# --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZoneTown = 0
походу 2 поставь

0

13

ну попробуй ещё есть вот
# Zone Setting
#   0 = Peace All the Time
#   1 = PVP During Siege
#   2 = PVP All the Time
ZoneTown = 0
# ==========================================================================================================================
# Опции Зон
#   0 = Мир во всем мире
#   1 = PVP во время осад
#   2 = PVP везде
# --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZoneTown = 0
походу 2 поставь

В каком это файле!! а то чот у меня нема!!!!

0

14

а поискать самому вломак ? )

0

15

options.properties в конфиге ГС

0

16

Если он поставил ц3 то на них пвп и пк пусто)))))))

0


Вы здесь » Помощь по созданию Online серверов » Lineage 2 » перевод файлов в папке конфиг